Pages

Saturday, December 17, 2016

ინტელის პროექტი


პროექტის პორტფოლიო

სასწავლო პროექტის ავტორი
სახელი, გვარი
დიანა ხიდურელი
ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი
ამბროლაური
სკოლა
ამბროლაურის  1 საჯარო სკოლა
პროექტის მონახაზი
პროექტის დასახელება
WELCOME     TO     RACHA
პროექტის შინაარსი

მოსწავლეები მოიძიებენ  და დაამუშავებენ  მასალებს  რაჭის ღირშესანიშნაობების შესახებ  გადაწყვეტენ რომელი ადგილების  დათვალიერება  იქნება  უცხოელთათვის უფრო  პროირიტეტული  და  დაამზადებენ  GUIDE BOOK
საგანი/საგნები
ინგლისური ენა და ლიტერატურა
საფეხური/კლასი
6 კლასი
პროექტის განხორციელების დრო
2 თვე
პროექტის საფუძვლები
საგნობრივი სტანდარტები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
უცხ.დ.V.6. მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს ხმამაღალი კითხვის ელემენტარული უნარ-ჩვევა.
  • თავისუფლად კითხულობს მცირე ზომის ნაცნობ ტექსტს;
·        ცდილობს, დაიცვას შესაბამისი ინტონაცია სხვადასხვა მოდალობის წინადადების წარმოთქმის დროს;
ცხ.დ.V.9. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის სტრუქტურის დაცვა, გამომუშავებული აქვს ელემენტარული ენობრივი უნარ-ჩვევები და შეუძლია მათი გამოყენება.
    1. შეარჩევს ზმნის სათანადო ფორმებს;
  •   იცავს ელემენტარულ სინტაქსურ მიმართებებს წინადადების წევრებს შორის
  • იყენებს ადგილმდებარეობის გამომხატველ მარტივ ენობრივ საშუალებებს
  • იცავს სიტყვათა რიგს მტკიცებითი, უარყოფითი და კითხვითი შინაარსის შემცველ წინადადებებში;
უცხ.დ.V.10. მოსწავლეს შეუძლია ტექსტების ზეპირად თქმა და ლექსიკური ცოდნის გამოვლენა.
  • ტექსტების შინაარსს ადეკვატურად უსადაგებს არავერბალურ მეტყველებას
  • სწორად და გარკვევით წარმოთქვამს ნაცნობ სიტყვებს, ფრაზებს
  • ზეპირად გაითამაშებს მარტივ დიალოგებსა და სცენებს;
უცხ.დ.V.11. მოსწავლეს შეუძლია მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა.
პასუხობს/სვამს მარტივ კითხვებს მისთვის ნაცნობ თემატიკაზე
პასუხობს ნასწავლი ტექსტის შინაარსის გარშემო დასმულ მარტივ კითხვებს
  • ენობრივი დეფიციტის შემთხვევაში მიმართავს სხვადასხვა არავერბალურ საშუალებას (მაგ., მიმიკას, ჟესტიკულაციას, მითითებას);
·        ითხოვს დახმარებას მასწავლებლის ან თანაკლასელისაგან (მშობლიურ ენაზე).
უცხ.დ.V.12. მოსწავლეს შეუძლია ილუსტრაციების აღწერა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  •  ასახელებს პერსონაჟს, ცხოველს, საგანს;
·         აღწერს მათ სხვადასხვა ნიშნის მიხედვით
უცხ.V.13. მოსწავლეს შეუძლია საკომპენსაციო საშუალებების გამოყენება.
ითხოვს დახმარებას მასწავლებლის ან თანაკლასელისაგან
ენობრივი დეფიციტის შემთხვევაში მიმართავს სხვადასხვა არავერბალურ საშუალებას
უცხ.დ.V.14. მოსწავლეს შეუძლია ინფორმაციის ამოცნობა კულტურის სფეროდან.
აკვირდება და ამოიცნობს ილუსტრაციებში/ტექსტებში ასახულ კულტურის, სოციოკულტურის რეალიებს.
უცხ.დ.V.16. მოსწავლეს შეუძლია უცხოურ ენაზე სხვადასხვა ტიპის პროექტის (მაგ., თანაკლასელების ნახატების /ნაკეთობების გამოფენის მოწყობა, სპექტაკლის დადგმა, უცხოური სამზარეულოს სხვებისთვის გაცნობა და სხვა) განხორციელება.
·            გუნდის წევრებთან და მასწავლებელთან ერთად გეგმავს პროექტის განხორციელების ეტაპებს;
·            გუნდის წევრებისა და მასწავლებლის დახმარებით განსაზღვრავს და ინაწილებს ფუნქციებს;
·            გუნდის თითოეულ წევრთან ერთად ასრულებს მისთვის მიკუთვნებულ ფუნქციას;
·            მასწავლებლის, მშობლის ან სხვა პირის დახმარებით მოიძიებს სათანადო რესურსებს;
·            გუნდის წევრებისა და მასწავლებლის დახმარებით შეარჩევს და დაამუშავებს მოძიებულ მასალას;
·            მასწავლებლის დახმარებით აუმჯობესებს და ასრულებს პროექტს.

უცხ.დ.V.17. მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო საქმიანობის ორგანიზება.
·            მოაქვს საჭირო ნივთები;
უცხ.დ.V.18. მოსწავლე აქტიურადაა ჩაბმული სასწავლო პროცესში.
·            ხალისით მონაწილეობს აქტივობებში;
უცხ.დ.V.19. მოსწავლეს შეუძლია რესურსების გამოყენება სასწავლო საქმიანობის ხელშეწყობის მიზნით.
ეფექტურად იყენებს სახელმძღვანელოს რესურსებს
მოიძიებს ინფორმაციას როგორც სკოლაში, ისე სკოლის გარეთ ხელმისაწვდომ რესურსებში
·             მოიძიებს ინფორმაციას/სასწავლო მასალას ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების (ისტ) მეშვეობით;
უცხ.დ.V.20. მოსწავლეს აქვს კონსტრუქციული დამოკიდებულება დაბრკოლებების მიმართ.
შედეგი თვალსაჩინოა, როდესაც მოსწავლე
·            არ უფრთხის შეცდომების დაშვებას;
·            სვამს შეკითხვებს, როცა რაიმე არ ესმის;
·            ითხოვს დახმარებას, როდესაც სიძნელეს აწყდება;
უცხ.დ.V.22. მოსწავლეს შეუძლია თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან, ჯგუფის წევრებთან თანამშრომლობა.
·            სხვებს აცდის პასუხს;
·            ახერხებს თანაგუნდელებთან შეთანხმებას ფუნქციების, სამუშაოს განაწილების თაობაზე;
·            შეძლებისდაგვარად ეხმარება ჯგუფის წევრებს.


მოსწავლეები  შეძლებენ  ინგლისურ ენაზე  წერითი  და საკომუნიკაციო  სამუშაოებების შესრულებას  -  ბიჯების დამზადებას . ტანამედროვე ტექნოლოგიების  გამოყენებას  ბროშურების და GUIDE BOOK ის დამზადებას . 
მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები
ზოგადი კითხვა
·         რა ვიცით  რაჭის   შესახებ?
·         რომელ ცნობილ  ტაძრებს   იცნობთ და  რა იცით მაი ღირესანიშნაობების  შესახებ?
·         რით არის  გამორჩეული  ნიკორწმინდის ტაძარი სხვა ტაძრებისგან ?
·         როგორ ფიქრობთ არის თუ არა რაჭა პრიორიტეტული სამოგზაუროდ უცხოელთათვის და რატომ?
თემატური კითხვები

 შინაარსობრივი კითხვები

შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო (შეფასების სტრატეგიები)
პროექტის მსვლელობის ეტაპები
შეფასების მეთოდ(ებ)ი
შეფასების საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
პროექტის დასაწყისში

გონებრივი იერიში შეკითხვების  დასმა ასოციაციური კავშირები


პროექტის მსვლელობისას

ვახდენ  დაკვირვებას მოსწავლეებზე,თითეულ ჯგუფზე და ვაძლევ შესაბამის მითითებას მობილური ტელეფონის  საშუალებით   ვიღებ ინფორმაციას  და უკუ კავშირს ვახდენ ზოგჯერ  ტელეფონით და ზოგჯერ  მეილით


პროექტის დასრულების შემდეგ

ვახდენ პროექტის სრული მასალის  განხილვას  შეჯერებას და ვაკეთებთ შეფასებას


შეფასების მოკლე მონახაზი

სტატიებისა და მოგროვილი ფოტომასალების წარმოდგენა.ბროშურების შედგენა.პროექტის შესახებ პრეზენტაციის გაკეთება.გამოკითხვის ჩატარება,(მოსახლეობის ინტერვიუირება.)


წინარეცოდნა

ბავშვებმა იციან   ტერმინები , იციან   კომპიუტერის გამოყენება და   სხვა  ტექნოლოგიების მოხმარება  იციან  ცოტა რამ რაჭაზე

სასწავლო პროცედურები
პროექტის დაწყებამდე  ვიგებ  დაფაზე  გამოკრული რაჭის  სურათების და გვერდზე ჩამოწერილი  ახელებით თუ რა საბაზისო ცოდნა  აქვთ  რაჭის შესახებ   დაფაზე არის სურათები გაკრული  და იქვე  წერია  ინგლისური შესატყვისობები ბავშვებმა  სწორად უნდა დაალაგონ  ანუ უნდა გააკეთონ ‘’ ჯიგსოუ’’ ამის  შემდეგ ვიგებ  თუ რა დამატებითი  ცოდნა ესაჭიროებათ მათ და ამის შემდეგ  კლასს ვყოფ 3 ნაწილად  მათიშესაძლებლობიდან და ინტერესებიდან  გამომდინარე . მათ ჩამოუყალიბდებათ ინგლისურენოვანი  ბროშურების  GUIDE BOOK ის  ბიჯების , და სტატიების  შექმნის  უნარ ჩვევები
მოსწავლეები  აკეთებენ  დასკვნას თუ რამდენაად მიმზიდველი მხარეა რაჭა ტურისტებისათვის და რა პერსპექტივა აქვს ტურიზმის განვითარებას
ჯგუფს ვყოფ 3 ნაწილად  და თითეულ ჯგუფს  ვაძლევ დავალებას  მათი  ინტერესებიდან და შესაძლებლობიდან გამომდინარე  პირველმა  ჯგუფმა უნდა გაიგოს რაჭის ისტორია და გააკეთონ ინტერვიუები  მოსახლეობასთან. რადგან ჯგუფებად დაყოფის დროს პირველი ჯგუფის ინტერესი მიმართული იყო აქეთკენ  მეორე  ჯგუფი შექმნის    ბროშურებს და ბიჯებს  უცხოელთათვის შესაბამისად მეორე ჯგუფი  დაინტერესდა  ბუკლეტების შექმნით   მესამე ჯგუფი  იზრუნებს  ლოჯისტიკაზე - კარვებზე და   ველოსიპედებეზე და სხვა საჭირო   ინვენტარზე WILD LIFEსთვის მმესამე ჯგუფმა იტვირთა ყველაზე აქტიური დავალება.  ‘თითეულ ჯგუფს ჰყავს ლიდერი  რომელიც არჩეულია  თავიანთი ჯგუფის წევრების  მიერ  პირველი ჯგუფი  ეძებს ინფორმაციას რაჭის შესახებ იწერენ ლეგენდებს დ თქმულებეს   მეორე ჯგუფი  მუშაობს  ბროშურების  შექმნაზე ამზადებენ ბიჯებს  უცხოელთათვის  რათა მათი დახვედრის დროს  არ შეიქმნას პრობლემა  მესამე ჯგუფი მიდის  ექსკურსიაზე რაჭის ისტორიული  ძეგლების  სანახავად  უღებენ ვიდეოს  თითეულ ისტ ძეგლს უღებენ  ვიდეოებს  რაჭული კერძების  დამზადების  პროცესს  და განსაკუთრებით ლორის დამზადებას  რომელთა დასათაურებაზე ზრუნავს მეორე ჯგუფი  ბოლოს სამივე ჯგუფი ერთად  შეიკრიბება და  შეაჯერებენ ყველაფერს  ერთად   და იწყებენ ფიქრს
პროექტისათვის საჭირო რესურსების  მოძიებისათვის

დიფერენცირებული სწავლება
სპეციალური საჭიროებების მქონე მოსწავლეები
გაკვეთილების შემდეგ .განვიხილადით  მოძიებულ ინფორმაციებს ანუ რამდენად ადეკვატური იყო სწავლების მოცემული საფეხურისათვის და რამდენად  ყველასათვის გასაგები  ლექსიკური ერთეულები იყო გამოყენებული. დავალაგეთ  სურათები  და  შესაბამისი ინფორმაციები და ავაწყვეთ პაუერპოინტი. ასევე გაკვეთილების შემდეგ  დავამზადეთ ფლაერი  საგაკვეთილო პროცესის გარდა მოსწავლეები  აქტიურად იყენებდნენ თავისუფალ დროს და ერთ-ერთმა მოსწავლემ  რომელიც სსმ საჭიროების მქონეა  გადაწყვიტა  ემუშავა ბროშურის შექმნაზე ,რადგან ბროშურის შაბლონზე მუშაობა მისთვის უფრო მისაღები იქნებოდა
არაქართულენოვანი მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
გაკვეთილების შემდეგ .განვიხილადით  მოძიებულ ინფორმაციებს ანუ რამდენად ადეკვატური იყო სწავლების მოცემული საფეხურისათვის და რამდენად  ყველასათვის გასაგები  ლექსიკური ერთეულები იყო გამოყენებული. დავალაგეთ  სურათები  და  შესაბამისი ინფორმაციები და ავაწყვეთ პაუერპოინტი. ასევე გაკვეთილების შემდეგ  ვრჩებოდით  სკოლაში და 2 მოსწავლეს  რომელთაც ენობრივი  ბარიერი ქონდათ ვეხმარებოდით რათა ყველაფერი  ხელმისაწვდომი  გამხდაროყო   და თვითონ ეს ბავშვები აქტიურად გვეხმარებოდნენ  ჩვენ ინგლისურად  დასათაურებაში
ნიჭიერი მოსწავლეები
ამ კატეგორიის მოსწავლეებს   ვაძლევ უფრო  მეტ  დავალებას და ვუთავსებ   ლიდერის  ფუნქციას და კვლევებში ვრთავ აქტიურად





სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები
აპარატურული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
კომპიუტერ(ებ)ი
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
მობილური ტელეფონი
ფოტო/ვიდეო კამერა
პრინტერი
ინტერნეტკავშირი
პროექტორი
სკანერი
ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა
ლაზერული დისკი /ჩიპი
ტელევიზორი
სხვა ----------
პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
ტექსტური რედაქტორი
ელ. ფოსტა
ვებედიტორი
ელ. ცხრილები
 ვიდეო/აუდიო რედაქტორი
ტესტირების პროგრამა
გრაფიკული რედაქტორი
საგამომცემლო პროგრამა
ბლოგი
საპრეზენტაციო პროგრამა
ელ. ენციკლოპედია
 სხვა ----------
ვებბრაუზერი
ელ. კითხვარი

ბეჭდური მასალები
ინვენტარი/მასალები
პროექტის განხორციელების დროს დაგვჭირდა კომპიუტერი . მეხციერების ბარატი . მობილური ტელეფონები  სტიკერები  სკანერი , პრინტერი ,პროექტორი და სხვა
ინტერნეტრესურსები
სხვა რესურსები
პროექტის პრეზენტაციის დროს  მოწვეული  იქნება  სტუმრები მშობლები სკოლის დირექტორი ,   ტურიზმის დეპარტამენტიდან  წარმომადგენელი და სხვა


No comments:

Post a Comment